مهلت نقل‌وانتقالات تابستانی فرداشب به پایان می‌رسد و در احتمال یک انتقال بزرگ از بوندس‌لیگا به عربستان وجود دارد.

نقل و انتقالات

به گزارش همشهری‌آنلاین، ساعت۱۲فرداشب پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال اروپا بسته می‌شود. باشگاه‌ها و مدیر برنامه‌های بازیکنان ۲روز سخت را در پیش دارند. روزهای آخر اتفاقات مهمی در پیش است. بارسلونا که قرارداد دنی اولمو را به‌زور ثبت کرده و ممکن است یک‌ ماه دیگر وقتی کریستنسن خوب شد، مجوز این بازیکن باطل شود، همچنان در بازار پرسه می‌زند و قیمت می‌پرسد. آخرین اقدام این باشگاه پرس‌وجو درباره جاناتان طاه، مدافع ملی‌پوش آلمانی تیم لورکوزن است که آخرین سال قراردادش را در این باشگاه سپری می‌کند. ژابی آلونسو به بارسلونا و بایرن‌مونیخ پاسخ منفی داده و مشخص است که مدیران بارسا برای سرگرمی در بازار می‌گردند و قیمت می‌گیرند!

شعبه دوم آرژانتین

دیگو سیمئونه در حالی که اوبلاک را درون دروازه تیمش دارد، یک دروازه‌بان آرژانتینی به نام خوان موسو را از آتالانتا به صورت قرضی جذب کرد تا تعداد همشهریانش را در اتلتیکو به ۶ بازیکن افزایش دهد؛ خوان موسو، خولیان آلوارس، رودریگو دی‌پل، ماهوئل مولینا، آنخل کوریا، جولیانو سیمئونه. سه تن از ۲۲ دستیار و عضو کادرفنی اتلتی هم آرژانتینی هستند.

مرینو

آرتتا یکی از هموطنانش را برای آرسنال جذب کرد. میکل مرینو، هافبک ۲۸ ساله و زننده گل پیروزی اسپانیا به آلمان در یورو ۲۰۲۴، با قراردادی ۴ ساله به ارزش ۳۲ میلیون یورو ثابت و ۵ میلیون یورو بند پاداش، از سوسیداد راهی آرسنال شد. او سابقه حضور در تیم‌های اوساسونا، دورتموند و نیوکاسل را دارد و در ۲۴۲ بازی، ۲۷ گل و ۳۰ پاس گل ثبت کرده. پدرش هم بازیکن فوتبال و عضو تیم ملی اسپانیا بود. هافبک ۲۸ ساله فصل گذشته رئال سوسیداد، به تازگی تصاویری از ۹ سالگی خود را در اینستاگرام منتشر کرده است که نشان می‌دهد او یک طرفدار قدیمی آرسنال است.

تنها خرید

بین همه باشگاه‌های سراسر اروپا تنها یک باشگاه هیچ بازیکنی را نخریده که این تیم لیورپول است. البته باشگاه انگلیسی که پس از ۹ سال اولین بار بدون یورگن کلوپ خواهد بود، پریشب گئورگی مامارداشویلی، دروازه‌بان فوق‌العاده گرجستان در یورو ۲۰۲۴ را از والنسیا خرید اما این گرجی یه فصل دیگر را در والنسیا به‌صورت قرضی خواهد ماند. قرارداد او ۶ ساله به ارزش ۳۰+۵ میلیون یورو است. هواداران لیورپول به مدیریت باشگاه اعتراض کرده‌اند که چرا هیچ حرکتی برای جذب بازیکن نکرده است. آنتونی گوردون، بازیکن ملی‌پوش نیوکاسل به شدت مشتاق انتقال احتمالی به لیورپول است.

آدیوس بارسا

مارکوس آلونسو که با کلی امید و آرزو از چلسی به بارسلونا آمده بود، مجبور به جدایی از این باشگاه شد و به سلتاویگو پیوست. منچستریونایتد و اتیتیکو هم به این مدافع چپ ۳۳ ساله علاقه داشتند. او باید در سلتا با ریستیچ رقابت کند. آلونسو در بارسا ۴۵ بازی انجام داد و سه گل برای این تیم زد و قهرمان لالیگا شد.

رهایی از شر

گواردیولا و کانسلو برای همیشه از شر هم راحت شدند. ژائو کانسلو، مدافع پرتغالی سابق منچسترسیتی که دو فصل را قرضی در بایرن و بارسا سپری کرده بود، با قراردادی ۳ ساله ۲۰۲۷ به ارزش ۲۵ میلیون و دستمزد سالانه ۱۵ میلیون یورویی به الهلال رفت. با این انتقال، راه برای لژیونر شدن مدافع راست این تیم هموار شد و سعود عبدالحمید مدافع راست عربستانی الهلال با عقد قراردادی ۴ ساله به ارزش کلی ۳ میلیون یورو به رم پیوست.

الهلال وحشتناک

الهلال خیلی کم ستاره داشت و خیلی کم همه بازی‌ها را می‌برد، روزبه‌روز در حال قوی‌تر شدن است. کینگزلی کومان، ستاره فرانسوی بایرن مونیخ که بدون تردید از این تیم جدا خواهد شد، هنوز نتوانسته پیشنهادی خوب در اروپا به دست آورد و برای همین پیش‌بینی می‌شود ظرف امروز و فردا به عربستان برود و با الهلال قرارداد ببندد.

جدایی اسکاتی

اسکات مک‌تامینای، هافبک اسکاتلندی شیاطین سرخ با قراردادی به ارزش ۳۰ میلیون یورو به ناپولی خواهد رفت. او هفت سال در اولدترافورد حضور داشت و با ترافیک خط هافبک این تیم دیگر جایی در ترکیب ثابت نخواهد داشت.

دعوا سر سانچو

در حالی که یوونتوس برای جذب جیدون سانچو به این بازیکن و منچستریونایتد فشار می‌آورد تا وی را جایگزین فدریکو کیزا که احتمالا به لیورپول خواهد پیوست، کند؛ چلسی هم با منچستر بر سر این وینگر انگلیسی وارد مذاکره شده. شعار تاد بولی در چلسی این است: نمی‌دانم چه کسی هستی و کجایی ولی هر جا که باشی، اگر وینگر باشی، پیدایت می‌کنم و با تو قرارداد می‌بندم!

بن‌بست

اریک تن‌هاخ احتمالا به اریکسن بازی نخواهد داد و تلاش خواهد کرد از دست این بازیکن سابق آژاکس و اینتر و برنتفورد و تاتنهام خلاص شود. او این بازیکن دانمارکی را به آژاکس پیشنهاد داده اما آژاکس به منچستریونایتد اعلام کرده است که توانایی جذب کریستین اریکسن ۳۲ ساله را ندارد.

سیری‌ناپذیر

چلسی در خرید بازیکن هجومی سیری ندارد. چلسی برای جذب ایوان تونی پرس‌وجو کرده است. برنتفورد برای فروش تونی ۵۰ میلیون پوند می‌خواهد. چلسی تنها باشگاه انگلیسی نیست که تونی را می‌خواهد. اما گفته می‌شود این بازیکن با الاهلی عربستان بر سر قراردادی با دستمزد خالص سالانه ۶۰ میلیون یورو به توافق شخصی رسیده است. تنها توافق با برنتفورد مانده که باگشاه انگلیسی ۵۰ میلیون می‌خواهد.

دروازه قهرمان

آتالانتا که قهرمان لیگ اروپا شده، غیر از کوپماینرز هلندی که به یووه رفت و کالافیوری که آرسنالی شد، دروازه‌بان آرژانتینی خود به نام خوان موسو را به اتلتیکو قرض داده. در عوض، روی پاتریشیو دروازه‌بان ۳۶ ساله و پرتغالی فصل گذشته آاِس رم با عقد قراردادی ۱+۱ ساله به آتالانتا آمد.

تشییع جنازه و خداحافظی

خوان ایزکویردو، بازیکن ۲۷ ساله باشگاه ناسیونال اروگوئه که در مصاف با سائوپائولو برزیل در جام لیبرتادورس دچار حمله قلبی شده بود، پس از ۶ روز درگذشت، پایانی تلخ برای رویایی ناتمام. دو دروازه‌بان هم از فوتبال خداحافظی کردند؛ کلودیو براوو، دروازه‌بان ۴۱ ساله شیلیایی سابق بارسلونا و منچسترسیتی و همچنین وویچک شزنی دروازه‌بان ۳۴ ساله لهستانی یوونتوس که معلوم نیست چرا در این سن تصمیم به خداحافظی گرفته. او ۸۴ بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته بود.

حراج ۶۵ درصدی

حالا که ناپولی از درخواست ۱۳۰ میلیون یورویی خودش برای آزادسازی ویکتور اوسیمن کوتاه آمده و آن را به یک‌سوم کاهش داده، پاری‌سن ژرمن هنوز برای خرید این مهاجم نیجریایی اقدامی نکرده و احتمالا نخواهد کرد. چلسی هم جزو علاقه‌مندان به این بازیکن بود اما ممکن است در این فاصله کوتاه، اوسیمن به الاهلی در عربستان برود.

گورستان دروازه‌بان

در حالی که چلسی هفت دروازه‌بان تحت قرارداد دارد، یک دروازه‌بان دیگر هم جذب کرد. مایک پندرز دروازه‌بان ۱۹ ساله و بلژیکی خنک با عقد قراردادی به ارزش ۲۰ میلیون یورو به چلسی پیوست. او فصل ۲۰۲۴/۲۵ در خنک خواهد ماند. در عوض، کپا آریسابالاگا، دروازه‌بان ۲۹ ساله و اسپانیایی چلسی پس از تمدید قراردادش با آبی‌های لندن به مدت یک فصل دیگر، با قراردادی قرضی تا پایان فصل به بورنموث رفت. گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال، فصل پیش قرضی در رئال حضور داشت.

اتفاقات لحظه آخری

- الکس ساندرو مدافع چپ ۳۳ ساله و برزیلی سابق یوونتوس با عقد قراردادی تا سال ۲۰۲۶ به فلامینگو پیوست.

- الاتحاد عربستان با پاریسن ژرمن برای جذب دنیلو پریرا مدافع ۳۲ ساله و پرتغالی این تیم با مبلغ ۱۵ میلیون یورو به توافق نهایی رسید اما این بازیکن اعلام کرده است که علاقه‌ای به رفتن به لیگ عربستان ندارد.

- خوان کوادرادو مدافع راست ۳۶ ساله و کلمبیایی سابق اینتر با عقد قراردادی تا سال ۲۰۲۵ به آتالانتا پیوست.

- کوین دانسو مدافع ۲۵ ساله و اتریشی لنس با قراردادی قرضی تا پایان فصل به همراه بند خرید دائمی اجباری ۲۵ میلیون یورویی به آاِس رم منتقل شد.

کد خبر 877886
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha